30 day challenge. #9 Je leukste vakantie.

Heee,

vandaag weer een 30 day challenge. Wil je weten waarover die gaat.... klik dan snel op verder lezen. enjoy! 







Challenge nummer 9!!! Hij gaat over de leukste vakantie. Nouu dat is niet zo moeilijk hoor. Heel veel mensen zullen denken. VAKANTIEEE! jij woont op curacao en dan heb je altijd vakantie... nou dat is echt niet waar. Wij moeten ook gewoon naar school, naar de dokter en huiswerk maken. Dat is echt precies hetzelfde als in nederland. Alleen hier schijnt altijd de zon en heb je zee. Maar dat noem ik echt geen vakantie hoor! Voor ons in vakantie in het vliegtuig stappen naar een ander land. haha en jullie vinden zon en zee vakantie maar hier doe je gewoon ook je eigen dingetjes. 


mijn leukste vakantie.
-Goed ik moet dus wat gaan vertellen over mijn leukste vakantie. Ohh simpel want ik ben al 3x naar Amerika geweest en dat was allemaal even leuk! Dus ik kies de vakantie van Vorig jaar. 
amerika&met de cruise naar eilandjes.
Het was in de zomervakantie en we gingen 2 weken naar Amerika. Of naja dat klopt eigenlijk niet want we hebben ook een cruise gemaakt. en dan niet op een klein bootje neeee een echte cruise boot. * zie zometeen de foto's *
We gingen vanaf Curacao naar het airport en vlogen naar Miami Airport. Nouu echt je kijkt daar je ogen al uit. Zo groot en allemaal echt AMERIKAANS. haha duhh.
dan loop je het airport uit en sta je in een echte film. Overal yello cap taxi's en allemaal limousines.
dus we stappen in de taxi en go to the hotel. Tjaaa en dan is het shoppen geblazen. OMGG die shoppingmalls, NIET NORMAAL.  iets van 260 winkels en dan doe je daar niet een dag over maar wel 2. Ik hou echt van shoppen in Amerika. Het is allemaal zo groot en overal is korting enzo. Dan ben je helemaal bekaf van het shoppen en ga je heerlijk bij de starbucks of een foodcourt wat eten en drinken. amerika is geweldig! 
Die volgende dag moesten we naar de cruise terminal. 
en dan gaat er een wereld voor je open.....
er lag zo groot schip voor die terminal dat mn bek open viel. hahaa,
dit was wel de 2e x dat we een cruise gingen maken dus ik wist al wat er ging gebeuren.
dan ben je op zo megaaaknoertgroteboot en ga je gelijk lekker bij het buffet lunchen. in Amerika is alles overdreven op het gebied van eten.
het eten:
ontbijt:  
In Amerika eet je dus echt als ontbijt geen bruine boterham met chocopasta wat ze daar dus helemaal niet kennen maar daar krijg je pancakes, worstjes, bacon, ei, toast, scrambled eggs,muffins,yoghurt,gebakken aardappeltjes en nog veel meer. het is gewoon niet normaal lekker allemaal!
dit is een echt amerikaans ontbijt: 






Hmmm als ik die plaatjes zie krijg ik spontaan trek. Nu zal je misschien denken... jakkes dat ga je toch niet in de ochtend eten? maar als het voor je staat doe je het echt!
lunch:
De lunch is weer lekker veel en warm eten. Zo eten ze in Amerika en op de cruise boot van het buffet * rijst,kip,vis,chinese gerechten,fish&chips,aardappelen,salades,*komkommer,tomaat,sla,*sausjes, brood,friet,broodjes hamburger,kipnuggets en nog veel meer.
Je snapt misschien wel als je om 9 uur in de ochtend een ontbijt op hebt dat je om 12 uur eigenlijk helemaal geen zin hebt ik al die warme dingen. Maarja toch loop je langs het buffet en schep je weer killootjes eten op je bord. eeetsmakelijk!







Dinner:
Dan kom je in de avond bij het dinner. Op de cruiseboot heb je 2 avonden die captains dinner genoemd worden. Je moet dan in mooie kleding,hakken,jurken&smokings gaan eten en dan is het eten ook wat chiquer. 
Bij het dinner kan je van alles nemen: vis&vlees,salades,soep,garnalen,cocktails&de overheerlijke desserts.
Okeee als je ooit in Amerika bent geweest of je gaat er nog naartoe. PROEF die desserts.
het ziet er allemaal suupermooi en heerlijk uit. 
dessert: cheesecake,warm chocolate melting cake, pie, icecream,chocolatemouse. en meer.
De toetjes zijn zoooo lekker.
dit heb ik op. Heerlijk vlees met uitenringen en salade enzo.


En de cheesecake. overheeeeeeerlijk!


Haha okee dat was dus het eten. En dan stond er op de cruiseboot ook nog een ijstapmachine *geweldig om te doen* popcorn, frietkraam,sushi en sandwiches.
omgg je komt kilo's aan!!!!
ik was in totaal 3.4 kg aangekomen door al het eten daar.


Maar verder is de cruise helemaal geweldig. 
Een grote glijbaan op het dek, mooie zwembaden en hottubs en een disco. Verder veeel leuke dingen om te zien en te doen, Bingo, mini golf, glijbanen, entertaiment, theater en nog veel meer, Maar ook op het deck was veel te doen, Quizen, demonstraties en wedstrijden. Echt suuper leuk.
Wij zijn tijdens deze cruise in Mexico,Panama&costa Rica geweest, De andere cruise waren we in Jamaica, Cayman Islands en Mexico. Ik hou van mijn vakantie! <333


Ik&mijn lieve zusje, @RESTAURANT.

Het dek overdag.




Ik vond mijn vakantie in Amerika gewoon geweldig.
Maar ook de andere vakanties in Amerika waren super. We hebben toen 8 disneyparken gedaan. GEWELDIG.


wat is jou favoriete vakantie? en wat vind jij van Amerika? ben je er wel eens geweest?
-xxxxxx-