care/ DIY Masker


Vandaag een DIY over verzorging. Ik noem het altijd het ultieme chill moment van de avond, een maskertje! Je hebt natuurlijk kant en klare maskers, maskers die je moet aanmaken en maskers als een sheet. Maar het leukste en fijnste zijn de zelfgemaakte maskers. Onwijs leuk om te doen met vriendinnen en een heerlijk verwensel voor jezelf. Ik deel vandaag 4 verschillende maskers met jullie en heb er eentje zelf geprobeerd. Tijd voor ontspanning, tijd voor een masker! Kijk maar mee naar deze DIY.
mask
Honing-Yoghurt masker.
Dit masker is geschikt voor alle huidtypen en werkt top voor een wat vettere huid. Honing en Yoghurt heeft eigenlijk ieder huishouden standaard in huis en daarom is dit masker zo leuk en fijn om te maken. Honing heeft ook heel veel voordelen voor je huid. Het is altijd veilig voor een zeer gevoelige of geirieerde huid. Honing verjongt de huid, voed de huid diep en voorkomt infecties. Het zorgt ervoor dat het je huid zacht en soepel maakt en werkt als een anti-oxidant. Honing helpt zelfs tegen puistjes en oneffenheden. Een hoop fijne voordelen! Maar hoe maak je dit wonder maskertje? Allereerst: wat heb je nodig voor dit masker?
- 1 theelepel honing en 1 theelepel normale yoghurt. Heel simpel dus! Mix de honing en de yoghurt samen en smeer dit op je gezicht. Met een kwast of je vingers, het is maar net wat je prettig vind. Laat het een kwartier inwerken en spoel het af met lauw-warm water. Je huid voelt gehydrateerd, zacht en onwijs glad aan! Ook de puistjes en oneffenheden worden minder. Een geweldig masker van hele easy producten!


DIY gezichtsmaskertjes
Komkommer masker.
Het komkommer masker is minder bekend dan yoghurt en honing maar werkt onwijs fijn! Komkommer ken je misschien wel als schijfjes op de ogen en dat het ontspannend werkt maar komkommer doet meer. Het is niet alleen goed voor de lijn maar ook zeker voor je gezicht en huid. Komkommer heeft een kalmerende en genezende werking op de huid. Het verkoelt o.a bij verbranding, reinigt het gezicht van vuil en gaat vette huidjes tegen. Wat heb je nodig?
-een halve komkommer
-2 plakjes komkommer
-4 eetlepels normale yoghurt
-een beetje citroensap.
Schil de komkommer en snijd deze door midden. Verwijder de zaadjes met een lepel. Blend de komkommer in een blender tot het een papje is. Voeg dan de eetlepels yoghurt en de citroensap toe en mix het samen tot er een glad mengsel ontstaat. Breng het masker aan en laat het 10 tot 15 minuten zitten. Je kan de schijfjes komkommer op je ogen leggen voor meer ontspanning. Spoel het masker af met lauw-warm water. Je gezicht voelt fris en schoon aan en je vermoeide ogen/wallen zijn verminderd. Heerlijk en vooral in de zomer!


Het aspirine masker.
Een masker met asprines? Ja echt! Deze behoort ook tot mijn lijstje omdat het gewoon een toppertje is! Aspirines kun je behalve pijnstillers ook prima gebruiken voor een gezichts maskertje. Aspirines werken namelijk super goed voor puistjes. Maar waarom aspirines? De werkzame stof hiervan is acetylsalictyszuur. Dit gaat ontstekingen tegen en verweekt de bovenste hoornlaag waardoor dode huidcellen verwijderd worden. Hierdoor bestrijd het puistjes en laat het je huid weer gaver en stralender eruit zien. Wat heb je nodig voor dit masker? Heel makkelijk! Aspirines en eventueel honing. Je kan de asprines het beste vermalen door hem op te lossen in wat water. Heel klein beetje maar, zo krijg je een papje. Dit kan je op je puistjes aanbrengen. Wil je echt een masker? Vermeng het dan met honing en breng het aan. Laat het 15 tot 30 minuten intrekken en verwijder het masker met lauw-warm water. Je zal merken dat je puistjes kleiner zijn en je huid gaver is. Een wonder maar het werkt!


Hot cacao masker.
Ik denk dat dit mijn favoriet is van alle maskers die je kunt maken. Want hey, er zit chocolade in en chocolade is goddes! Dit is een chocolade masker maar niet zomaar een, het is een hot en warm chocolate mask! Heerlijk voor deze koudere dagen. Chocolade, daar word iedereen blij van, zelfs je gezicht! Het effect is reinigend en verzachtend voor de huid. Een verzorgend masker. De cacao in het masker stimuleert de aanmaak van beta-endorfine. Deze stof geeft je huid een enorme boost! De aanwezige anti-oxidanten stimuleren de bloedsomloop wat zorgt voor een gezonde en doorbloedde teint. De heerlijke geur van het chocolade masker maakt je helemaal blij en geeft je een happy gevoel. Wat heb je nodig voor dit masker?
-1 eetlepel cacao poeder.

-1 eetlepel yoghurt
-1 eetlepel honing
-een sinaasappel
-havermout of de schil van een sinaasappel ( geraspt )
-een steelpan of magnetron.
That's it! Iets meer nodig maar dit is een goddelijk masker!  We kunnen beginnen. Allereerst doe je de cacao poeder, yoghurt en honing in een hittebestendige kom. Schil de sinaasappel en snijd hem door midden. Knijp was sap in je mengsel. Is je masker te dun? Voeg dan iets meer cacao toe. Verhit dit mengsel alvast in een pannetje op het vuur. Als het warm begint te worden voeg je wat havermout toe. Je kan ook kiezen voor een milde scrub manier en een schil van de sinaasappel raspen. Roer het mengsel door elkaar, laat het nog even warm worden ( niet koken! ) en haal het pannetje van het vuur. Smeren maar! Oeeh I like this part. Een heerlijke geur van chocolade op je gezicht. En laten we eerlijk zijn, dit ziet er toch geweldig uit :D :D :D Laat het een kwartier zitten, geniet en ontspan en was het er af met lauw-warm water. Het resulaat? Een healthy, zuivere en gladde huid. Me likes! <3

Dit waren mijn DIY maskers! Misschien kende jij al een masker hiervan en heb je hem zelf ook wel eens gemaakt. Ik vind zelfgemaakte maskers veel leuker dan een masker in een zakje. Het werkt meestal ook veel reinigerder en zuivert je huid. Mijn favoriet is natuurlijk het chocolade masker! Warm is die zoveel fijner voor je huid. Ik vind alle maskers fijn die ik hier gedeeld heb. Wat is jou ultieme masker die je graag aanraad? Ik hoor het graag! En maak jij weleens een DIY masker?
xoxo




25 reacties:

  1. Leuke ideeën voor maskertjes! Het hot cacao masker lijkt me heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikel! Erg toffe ideeën! Een komkommer masker lijkt me erg rustgevend! En het hot cacao masker lijkt me lekker haha! Staat je goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideeën! Ik heb alleen wel eens het cacao masker geprobeerd.. Ik ben wel erg benieuwd naar het komkommer masker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik maak regelmatig zelf maskers. dat vind ik zo heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige masker foto! Haha moet er om lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Brrrrrr, chocolade maskers; totaal niet mijn ding! Honing zou wellicht te uitdrogend kunnen zijn; komkommer lijkt me wel lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh, hot cacao <3 Liever op m'n gezicht dan in m'n mond haha, ik eet echt niet zo graag chocolade maar ruik het des te liever. Al is een maskertje met honing ook altijd heeeeerrrrlijk. Hmm! Krijg er helemaal zin in nu :).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke tips! Ik maak zelf nooit maskers maar eigenlijk is dat best zonde als ik dit zo zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk het chocolade masker! Zelf maak ik weleens het asprine masker, best fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke ideetjes! Dit ga ik onthouden, zondag is namelijk mijn maskerdag haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk zeg! ik heb nog nooit zelf maskers gemaakt, eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat aspirinemasker moet ik toch echt eens proberen! Ik denk dat ik nog aspirine liggen heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een chocolademasker lijkt me nog een keer heel erg lekker om te gebruiken! Moet ik me inhouden om het niet op te eten hehe

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk artikel weer, fijne maskers. Ik heb laatst een aspirinemasker gemaakt, en het helpt echt goed tegen mijn onzuiverheden.

    www.wecallitbeauty.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk artikel Char!
    Ik heb eerlijk gezegd nog maar ooit 1 keer een masker gedaan, eigenlijk best wel slecht, maat ik heb er niet echt wat mee:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oeh dat Cacao masker ga ik binnenkort even maken! Lijkt me lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mmm, dat chocolademasker lijkt me lekker zeg, die ga ik ook snel eens een keertje uittesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. leuke blogpost meid xx www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ga binnenkort ook een proberen om een masker te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het komkommer maskertje is heerlijk! Ik heb zoiets ooit gehad als kant-en-klare, maar dan zou ie zelf gemaakt net zo fijn moeten zijn. Chocolade op je gezicht klinkt wel erg lekker, maar die geur.... ik twijfel of ik daar tegen zou kunnen, haha! Wel staat het je leuk hoor Charr! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor de reactie♥