personal/ griepje? Mijn essentials!

doente.jpg (image)
Het is nu 2 uur precies nu ik dit typ. Vandaag is het Vrijdag, het regent en hagelt keihard en ik lig in bed. Ja, helaas.. de griep heeft me weer eens te pakken. Gister ging alles nog goed, ik ben naar school geweest, kwam s'avonds thuis en was extreem blij omdat ik rijles had. Dit ging supergoed! Ondanks de regen scheurde ik vrolijk en goed over de Tielse wegen. Toen ik eenmaal thuis kwam en home alone was voelde ik me ineens verschrikkelijk. Koude en warme rillingen door mijn lijf, pijn in mijn botten ( herkennen jullie dat? ) en ik voelde gewoon een griepje opkomen. Snel een hete douche genomen, 2 paracetamols geslikt en citroenthee drinken. Bloody hot maar wel lekker voor mijn zere keel. Om half 10 lag ik al in mn bed met 2 extra dekens en een joggingsbroek. Om 10 uur ging het lampje uit. SLAPEN. Nu is het Vrijdag en ik heb net tot half 1 geslapen. Vanmorgen melde ik me ziek op school en dook weer terug m'n bedje in, en dus geslapen tot half 1. Nu voel ik me iets beter. Ik dacht, misschien is het wel leuk om mijn ziek zijn essentials te delen! Kijk maar mee :)
Dream On | via Tumblr
Slapen
Slapen is het beste medicijn tegen een griepje. Ik merkte het zelf namelijk al enorm. Gisteravond voelde ik me serieus een wrak en had nergens meer zin in. Mijn bed riep me vanaf 2 verdiepingen hoog en voor ik het wist lag ik erin. Warm, ingenesteld met dekentjes en kussens. Heerlijk om dan alleen maar te slapen. De ellende, hoofpijn, koorts en andere pijn vergeten en gewoon lekker slapen. Als ik ziek of grieperig ben kan ik de hele dag door eigenlijk wel slapen. Ook niet supergoed want dan slaap je s'nachts weer minder. Maar slapen is eigenlijk het beste medicijn. Rusten, je lichaam rust geven en opknappen.

FUCK YEAH CUTE WISHES
verveling?
Wanneer je de griep te pakken hebt lig je meestal of in bed of op de bank. Tv kijken is dan natuurlijk een optie maar niet iedereen heeft een tv op zijn of haar kamer. Wat ik meestal doe is eerst tot de namiddag slapen. Meestal voel ik me daarna wel fitter om eventjes iets te doen. Laptoppen, een filmpje of serie kijken via Netlfix of RTL gemist, een blogartikel typen of gewoon lekker pinteresten, tumblren en wehearten. Krijg je gelijk weer inspiratie van! Je kan natuurlijk ook een boek of tijdschrift lezen, iets opschrijven of muziek luisteren.

fitnessbytherese
Vitamientjessssss!
Heel belangrijk: Vitamientjes! Vitamines zijn erg belangrijk wanneer je lichaam zich niet optimaal voelt. Je voelt je snel zwak en moe en vitamine C is daarom erg belangrijk! Eet veel fruit, drink citroen water of citroen thee en zorg voor bruistabletten waar extra vitamine C in zit, wedden dat je jezelf gelijk beter voelt! :)

Drafts | Tumblr
Bijna beter?
Wanneer de griep bijna uit je lijf is en je jezelf alweer wat beter voelt kan je natuurlijk eventjes een ontspannen moment voor jezelf maken! Lekker douchen, een scrub, je haar wassen en een maskertje. Daar knap je al heel wat van op! Heb je een bad thuis? Laat deze lekker vollopen, gooi er een heerlijke bruisbal in en geniet eventjes optimaal van het warme water. Steek wat kaarsen aan, zet een lekker muziekje op en ontspan! Dag griep, je hebt verloren!

Dit waren mijn essentials. Ik lig nu zelf zo ziek als een hondje in bed. Gelukkig voel ik me al wel beter dan vannacht. De koorts zit er helaas nog steeds en ik merk gewoon dat mijn lichaam eventjes nee zegt vandaag. Ik stop er dalijk nog maar 2 paracetamols in en probeer nog wat te slapen. Hopen dat de griep snel uit mijn lijf gaat! Wat zijn jullie tips tegen een griepje?
xoxo