personal/ Another blogging tag


Er gaat alweer een tijdje een toffe tag rond op de blogs. Ik zag hem bij verschillende bloggers online komen en vind het zo'n leuke tag dat ik hem graag overnam. Bij deze! Ik heb de vragen ingevuld en de tag is zo leuk dat ik jullie allemaal wil taggen! Wil je weten of ik mijn blog zou verkopen, nieuwe mensen heb leren kennen en nog meer feitjes over mijn blog? Lees dan snel verder! It is tag time!

Wat zou je aan je eigen blog willen verbeteren en wat wil je zeker zo houden?
Wat ik zou willen verbeteren is de orginilateit in artikels. Iedereen plaatst reviews, photodiary's, video's. Dat is allemaal zo standaard. Hoewel iedereen het anders schrijft, andere foto's erbij heeft en een andere kijk op iets blijft het wel standaard. Het liefste had ik iets waarmee ik eruit sprong en dat iedereen zegt, dat heeft alleen xxxcharr.nl! Ik heb veel plannen en ideetjes die ik binnekort zeker waar wil maken! Wat ik zeker zo wil houden is de layout en mijn foto's. Ik ben trots op mijn foto's en krijg er vaak complimentjes over. En de layout, die heb ik pas aangepast, ik was de pastel tinten zat en wilde iets simpels maar toch leuks, zwart wit met passende foto's

Doe je alles voor je blog alleen?
Ja! Ik schrijf artikelen, maak de foto's, bedenk alle artikelen en doe mijn mail zelf. Alles lekker zelf. Ik werk samen met PR bureau's, het media bureau Socialinfluencers en Blogmij maar verder doe ik alles zelf. Natiza heeft me wel geholpen met mijn header en de layout maar buiten dat zijn de artikelen, plannen, foto's en ideetjes made by me!



Welk cijfer zou je je eigen blog geven?
Dat is lastig te zeggen over je eigen blog haha! Ik denk dat ik mezelf een 7 of 7,5 geef omdat ik mijn artikelen met de foto's meestal goed vind. De kwaliteit is gewoon mooi, zoals ik het wil. Wat voor cijfer geven jullie mijn blog?

Verdien je geld met bloggen?
Ja, ik verdien er soms wel wat geld mee. Het is niet zo dat ik er van kan leven maar het levert al wel een aardig centje op. Ook met mijn YouTube kanaal en de gesponserde video's erbij gerekend dan maar hey, dat is leuk want dat had ik totaal niet verwacht! Aan de zijkanten van mijn site zie je advertenties staan waarmee ik ook wat geld verdien. Verder krijg ik wel eens een betaalde opdracht of gesponserd artikel.

Wat vind je een nadeel van bloggen, als je iets zou moeten kiezen? Of: heb je wel iets minder leuks meegemaakt door je blog?Ik merk dat er soms toch wel een soort van concurrentie is tussen sommige bloggers, gelukkig is dat nu alweer een stuk minder. Wat ik een nadeel vind is de tijd die er soms in kan gaan zitten. Het artikel bedenken, uitschrijven, de foto's en reviews er van maken, foto's en video's bewerken. Het is best wel een hoop waar veel tijd in gaat zitten en soms is dat lastig in te plannen. Maar als je een strakke planning maakt komt het meestal allemaal wel goed! En als je het leuk vind om te doen maakt de tijd niet uit toch ? :D

Waardoor blijf jij hangen op een blog en wanneer klik je weg?
Een mooie, verzorgde layout en duidelijke artikels met mooie foto's. Het hoeft niet top kwaliteit te zijn maar mooie foto's vind ik belangrijk bij een blog. Ook moet de tekst een beetje goed opgebouwd zijn, want zinnen die geen mooi ABN hebben dat kraakt gewoon snel af. Naar mijn mening dan.

Heb je mensen leren kennen door het bloggen? Zo ja, wie bijvoorbeeld?Ja! Als ik naar events ga kom je altijd toffe andere bloggers tegen. De meiden waarmee ik echt een band heb opgebouwd zijn Jessy, Anne, Dagmar en Lois Lorinde. Hele lieve, leuke meiden waar ik nu nog dagelijks contact mee heb. Bloggers zijn allemaal zo lief en leuk <3

Wat vind jij van persoonlijk bloggen? Waar let je op bij de informatie die je deelt op je blog?

Ik ben zelf vrij persoonlijk op mijn blog, zeker de afgelopen tijd om het verlies van mijn papa en opa. Ik merk dat als ik erg over schrijf dit ook weer een verwerking is voor mij en de lieve reacties die ik daar dan op krijg geven mij weer een boost om verder te gaan. Ik vind wel dat je niet te open moet zijn en wel de grenzen moet kennen qua het persoonlijk delen van informatie. Niet iedereen hoeft alles te weten toch?

Denk je nog lang door te gaan met bloggen en hoe zou je blog zich dan ontwikkelen, volgens jou? Wanneer zou je stoppen?
Ja, ik hoop dat ik nog heel lang kan bloggen! Mijn blog ontwikkelt zich steeds meer, de statistieken zijn hoog en er zijn veel volgers. Maar daar doe ik het absoluut niet voor. Ik blog omdat ik het onwijs leuk vind en wat ik er nu al mee bereikt heb vind ik heel tof! Daar ben ik best wel heel erg trots op. Het begon met een artikel over de verhuizing met 0,0 bezoekers haha! En nu zijn er dagelijks 1000 mensen te vinden op www.xxxcharr.nl, schrijf ik met passie over beauty, verzorging en andere dingen en vind het gewoon heel leuk! Stoppen? dat woord komt eigenlijk niet voor in mijn woordenboek.

Zou je je blog verwijderen in ruil voor 50.000 euro?
een woord: NEE

Welke dingen gebruik jij om te bloggen?
Ik gebruik aller eerst mijn grijze brein met de ideetjes, soms overstroomt mijn hersenpan en moet ik het bijhouden in een boekje. Ik gebruik mijn notitie boekjes heel veel voor planningen, artikel ideetjes en reviews. Verder gebruik ik mijn camera, de canon EOS 600D, mijn vlog camera voor video's en mijn laptop, de Acer Aspire laptop, een hele fijne laptop die fijn artikels typt en mijn blogje perfect voorziet van artikeltjes hihi! Qua programma's en inspiratie gebruik ik weheartit, tumblr en pinterest :)

Dit was de tag! Jammer dat die is afgelopen want ik vind het zo tof en leuk om over mijn blog en alle dingen er omheen te praten. Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel hihi! Wij hebben met z'n alle maar een passie: Blogging! Ik denk dat ik echt niet zou kunnen stoppen met bloggen want daarvoor is het veelste leuk! Bij deze mag iedereen de tag overnemen, ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden! Wat vind jij van deze tag? :)
xoxo